Monday, 5 November 2012

:konvokesyen:

.family bond. homai, mak aku nampak macam tinggi gila je kan. tapi sebenarnya aku dengan mak lebih kurang je tingginya. muka aku macam muka mak tak? kikiki....

tahniah buat satu-satunya adik yang aku ada sebab dah rasmi bergelar graduan. majlis konvokesyen berlangsung dekat UTHM ahad lepas. dah memang adik aku belajar situkan. semangat kami sekeluarga bangun seawal lima pagi then gerak pergi batu pahat dalam pukul enam lebih dari pasir gudang. sampai batu pahat adalah dalam pukul tujuh lebih sedangkan adik aku pukul tujuh dah nak kena ada untuk register. sejam lebih perjalanan. nasiblah ada jalan baru. kalau tau, mahunya dekat dua jam jugak baru sampai. kali pertama masuk UTHM, baru aku tahu yang UTHM tu mak-ai besar gila. dulu aku ingatkan poli JB tu dah cukup besar dah (biasalah kali pertama jejak masuk u... jakun betul aku ni kan. al-maklumlah graduan poli jer... kikiki). nak boleh sampai ke dewan, adalah 2-3 kilometer kot. lepas tu, nak boleh ke parking, sebab parking banyak dah penuh, adalah kena jalan kaki lebih kurang 1km kot. nasiblah sebab sampai lambatkan.

aku sebenarnya paling kurang gemar dengan majlis graduasi ni sebab bosan. nak boleh ke tunggu giliran sorang-sorang boleh tahan lama jugak. aku siap tidur lagi tahu bersandar dekat kerusi. siap berbekas lagi muka dengan line kerusi. bayangkan, nak tunggu budak mekanikal saja dah berejam. ramai gila kot budak mekanikal (tapi aku suka bila announcer sebut nama graduan, panggil engineer kat depan.. engineer aimi blablabla binti manaf. ohsem~). dahla siap ada break nyanyi-nyanyi yang super-duperlah tak best. kasi aku nyanyi lagi baguslah. oppa gangnam style.. ok mencarut... tambah bosan tahu. tolak markah. ok takde kena mengena. nasiblah lepas je giliran adik aku, kejap lepas tu, selesai. tapi dan dan pulak beberapa minit lepas majlis selesai, hujan mula turun. kesian dekat budak sesi akhir. dan kesian jugak sebab ramai yang tak berapa nak dapat bergambar dan berposing sebab hujan. wowee~ aku pun kesian jugak sebab basah tak berapa nak lencunla sebab kena jalan kaki jauh gila nak pergi tempat parking kereta. takdelah jauh sangat sebab ada yang lagi jauh kena parking siap kena naik bas. kah kah kah...(err.. banyak pulak sebab nya. ok bm fail..)

untuk adik aku, silalah bekerja dengan bersungguh-sungguh lepas ni ya. giliran kau pulak tanggung aku. boleh? kah kah kah...

apa-apa pun aku rasa bahagia sangat sebab... sejak aku dah merangkak berusaha tinggalkan jahiliyah ni, Tuhan bagi aku rezeki kebahagiaan. syukur sangat-sangat.

mak, abah... saya sayang kamu berdua ketat-ketat

No comments: