Thursday, 18 October 2012

:perancangan:

.too much unpaid leave. sedih.
ikut perancangan, bulan ini cuma mahu cuti dua hari sempena Aidiladha nanti, tapi disebabkan kesihatan yang agak tak menentu, rekod kehadiran ke tempat kerja sangat-sangatlah menyedihkan. dari dua hari yang dirancang, dah bertambah-tambah harinya dengan cuti mengejut. alahai... pening kepala memikirkan kewangan untuk inche biru bulan hadapan.

dan selepas hampir dua minggu, baru hari ini aku merajinkan diri untuk ke klinik. itu pun sebab sudah tidak tahan dengan sakit kepala yang tidak mahu hilang-hilang walaupun sudah banyak panadol yang aku telan. semasa cik puan doktor memeriksa tahap kesihatan aku pun, dia cakap takda apa-apa sangat. aku demam mungkin disebabkan oleh faktor jangkitan kuman. bila difikir-fikirkan balik, memang ada betulnya. sebab badan aku mula rasa semacam selepas jari aku terkena serpihan cermin yang pecah. masa terkena tu, walaupun lukanya cuma cinonet sahaja, tapi darah mengalir dengan banyaknya dan ambil masa untuk berhenti. dan lepas tu, aku cuma biarkan saja tanpa meletakkan sebarang ubat. dan hari ni, lepas je aku telan antibiotik yang cik puan doktor bagi, badan aku dah ok sikit. dan yang paling penting, tiada lagi sakit kepada. homai. salah diri sendiri sebab tak nak pergi cek doktor awal-awal. salah diri sendiri dan salah diri sendiri. jadi sendiri tanggung ok ami!

.terima kasih budak hijau. terima kasih Tuhan.
harap besok, badan kembali sihat seperti sedia kala. dan harap kepala otak boleh fokus dan tak buat benda mengarut dan bukan-bukan. otak fikirkan benda lain, tapi badan pula bagi reaksi yang berlainan. alahai. nasib je tiap kali kejadian, takde saksi yang melihat melainkan tadi masa nak balik dari klinik je, terbuat aksi yang memalukan diri sendiri. tangan dah picit alarm kereta untuk buka kunci, tapi lepas tu tangan ni jugak yang gatal nak cucuh kunci kereta sebab nak buka pintu yang berkunci. dah kena gelak dengan budak cashier kedai depan tempat aku parking. malu tapi buat bodoh.

ami: lain kali jangan jadi budak degil ok ami!

No comments: