Wednesday, 26 September 2012

:selamat datang budak biru:

23 september 2012. hari ini dalam sejarah. pergi jemput budak biru bawak balik rumah. malam sebelumnya sampai tak boleh tidur gara-gara asyik teringat dekat budak biru je. tertanya-tanya macam manalah rupanya. dan jjajjang....

.inche biru.
ini inche biru aku.

puas hati setelah sekian lama merancang. walaupun pada awal perancangan dulu bukan 'jenama' ni yang aku mahu, tapi tak kisahlah. ikut kemampuan. sebab kalau nak ikutkan kereta idaman, mungkin lagi sepuluh tahun pun aku takkan mampu beli.

bersyukur dengan apa yang ada. lepas ni dah takkan ada lagi dengar ayat-ayat: "amoi, beli kereta la", "amoi, bila mahu beli kereta?", "mi, tulah. i suruh you beli kancil you taknak"... dan macam-macam ayat lagi sampai dah boleh hafal dah tiap kali jumpa. lagi-lagi bila hari hujan. tapi.... mereka mereka masih belum tahu lagi aku sudah ada inche biru sebab segala urusan jual beli ni, aku diam-diam saja. yang tahu dekat pejabat cuma, cik puan kimia, admin kak ita dengan inche QA sorang. saja taknak kecoh-kecoh. aku kan perahsia orangnya. kikikiki....

dan walaupun aku sudah ada inche biru, aku masih lagi setia dengan inche hitam. pergi kerja hari-hari pun masih dengan inche hitam sebab senang. kasihan dengan inche biru tersadai saja dekat rumah. nasiblah. lagipun aku masih belum yakin mahu bawa inche biru sorang-sorang. aku kan pengecut orangnya.

dan lagipun aku rasa macam macho je bawak inche hitam ke sana ke mari (ayat mahu pelempang... lalalala~)

.inche hitam - sekadar gambar hiasan.
ami: sedang berkira-kira mahu beli rumah pula. sedang meneliti kawasan-kawasan yang berpotensi dan mahu lawat beberapa buah rumah contoh untuk membuat pilihan.

bak kata seseorang, semua sudah ada tinggal cuma 'orang rumah' saja yang belum ada. kahkahkah.

2 comments:

MadianiMamat said...

yeayyyyyyyyyyyy mu dah ade kete senang la nak jupe lepas ni... yes yes yes!

Ami Manaf said...

kan kan kan.. anti aku blk kg, bolehla kite hangout together-gether... hihi~