Tuesday, 4 September 2012

:keluarga:

sabtu, ahad, isnin, habiskan masa dengan mak, abah dan adik dekat rumah sewa. makan sama-sama. jalan-jalan sama-sama. borak sama-sama. bergurau sama-sama. gembira. hidup pun rasa terisi je ada orang tersayang di sisi. tapi bila hari ini pulang ke rumah dari bekerja dan dapati mereka sudah pun pulang ke kampung, tiba-tiba hati ni rasa sayu je. rasa kosong, sunyi, sedih. dah takde tempat nak berborak. dah takde tempat nak bergaduh. dah takde tempat nak menyakat. 

bukan tak biasa hidup sendiri. dah bertahun-tahun pun hidup sendiri jugak. balik ke kampung pun jarang-jarang sekali. mungkin efek aku 'bercuti' dekat kampung lama sangat kot itu hari. jadi, kadang-kadang emosi ni jadi lain macam sikit bila sendiri. sebab enam bulan dah terbiasa ada orang-orang dekat sekeliling. pagi petang siang malam. sekarang, dekat rumah je, sorang-sorang. jadi, ada sedikit perubahan di situ. sedang cuba biasakan diri.

baru pagi tadi jumpa mak abah. salam cium peluk mereka. sekarang, dah rasa macam rindu gila-gila. nak nangis. sungguh! kalaulah terengganu-johor tu dekat kan. sekarang jugak aku pergi jumpa mereka. alahai. sabarlah hati.

ami: mungkin juga sebab 'kawan baik' datang, emosi jadi haru-biru sikit. 

No comments: