Friday, 20 July 2012

:ramadhan:

.credit:google.
salam ramadhan untuk semua. selamat berpuasa dan selamat menambah amal ibadat. besok dah mula puasa. rasa takut ada. rasa tak sabar pun ada. rasa sedih pun ada. bermula malam ni nak kena ajar diri untuk tidur awal supaya boleh bangun awal untuk sahur. kalau tidak, selagi jarum jam tak hampir nak cecah pukul satu pagi, selagi tu tak rasa nak tutup mata ni kan. dah kena mula setting balik masa. 

tahun ni, tahun ke sembilan berpuasa dekat negeri orang. tapi tahun ni ada rasa sayu sikit hati ni. kenapa entah. abaikan saja. dan seperti biasa, instead of masak untuk buka puasa, better beli dekat bazar sahaja. rasa macam tak ohsem langsung masak sendiri dan berbuka puasa sendiri. sangat tidak cool ok. sedih.

dan malam ni orang dah mula sembahyang terawih kan. teringin sangat-sangat nak jemaah terawih dekat surau atau masjid. tapi, aku takde geng nak ajak pergi. kalau dekat kampung ada mak. ada adik. ada siapa-siapa yang sudi bawak aku pergi terawih sama-sama? boleh amek aku dekat rumah. sungguh!

erm, kalau aku ada buat salah dan silap kat siapa-siapa, harap maaf lah eh. aku ni kadang-kadang tak sedar aku dah tersakitkan hati orang. sungguh! blame myself sebab selalu tak ambil tahu dan boh-layan sahaja. need to change that attitude damn seriously. attitude yang kadang-kadang sangat tak cool.

ami: harap dapat capai azam ramadhan tahun ni. insyaAllah.

untuk mak, abah, adik, abang, kakak ipar, budak cinonet, dia, dia, cik puan kimia dan kawan-kawan lain, selamat berpuasa dan selamat menambah amal ibadat ok. tak nak rugikan bulan ramadhan yang datang ni sebab belum tentu lagi kita boleh merasa ramadhan yang akan datang kan. sedih.

No comments: