Wednesday, 18 July 2012

:psyko:

apa yang kau patut panggil pada lelaki yang cuba add kesemua akaun facebook yang kau ada? ya, kesemua. macam aku, punya tiga akaun facebook. dua untuk bisnes dan satu untuk personal yang sememangnya khas untuk kenalan rapat sahaja. patut ke aku panggil lelaki itu psyko? dan apa motif dia mahu add kesemua akaun aku? aku bukan siapa-siapa pun bro. dan nasib baik aku cuma approve dia pada salah satu akaun bisnes aku. sekurang-kurangnya di akaun tersebut cuma ada gambar produk-produk yang aku jual sahaja. tapi di akaun peribadi pun, sudah tiada langsung gambar dalam album. semuanya sudah aku privatekan untuk diri sendiri sahaja selepas dia, bekas teman lelaki aku muncul kembali dalam hidup aku. apa-apapun aku memang takkan approve dia atau siapa-siapa yang aku tidak kenal di akaun peribadi. salah satu sebabnya, aku tak berapa gemar orang ambil tahu hidup aku sehari-hari. lagi gampang aku rasa bila tiba-tiba dapat mesej, 'hai awak, boleh kenal?' atau 'hai awak, thanx approve' atau apa-apa ayat-ayat yang minta dijawab dan disambungkan. rasa annoyed tu macam minta kepala sendiri dihentakkan ke dinding. sungguh!

tiba-tiba rasa annoyed pula pada lelaki tersebut bila di setiap status bisnes aku, sibuk pula dia mahu meninggalkan komen. dan aku, tiba-tiba jadi perempuan hipo. benci!

tidak kah dia faham sekiranya aku tidak approve dia di akaun facebook peribadi, makanya di akaun lain juga aku berat hati mahu approve. tapi, aku sudah terlanjur approve. bersabar sahajalah.

ami: kadang-kadang bila situasi seperti ini berlaku, mahu saja aku minta pada Tuhan supaya cepat-cepat pertemukan aku pada incik suami. supaya nanti bila aku sudah bertukar status, tiada lagilah yang berani atau cuba mahu mengganggu. sungguh!

No comments: