Sunday, 8 July 2012

:durian:

abah telefon aku tanya tak nak balik kampung ke? sekarang tengah musim durian.

kalau pasal durian, memang abah jarang nak missed aku sebab antara ketiga-tiga anak dia, cuma aku sorang je yang hantu durian. lagi sorang, cucu sulung dia si along tu. aku kalau dah jumpa along si kecik tu, pasal durian pun boleh jadi gaduh. kadang-kadang aku pulak yang mental macam budak kecik sebab gaduh dengan budak kecik pasal durian. tak padan dengan tua.

aku cakap dengan abah, bukan taknak balik tapi aku sekarang sedang dalam gawat. duit gaji tiap-tiap bulan, banyak habis setelkan hutang tertangguh sepanjang enam bulan aku tak bekerja dulu. dan insyaAllah mulai bulan depan, semuanya dah kembali stabil ke normal.

aku tanya abah, bila budak cinonet berdua tu nak balik kampung. abah cakap dalam lagi dua minggu. hoyeah! sangat gembira dengar khabar itu. dan aku pun jadi bersemangat nak balik kampung sebab sangat rindu dekat budak cinonet. lagi-lagi yang kecik tu. macam manalah rupa budak kecik tu ya. harap-harap masih debab lagi. jadi aku boleh cubit dia puas-puas.

insyaAllah lagi dua minggu. tak sabar. nak jumpa mak abah, jumpa budak cinonet, makan durian puas-puas, pergi bazar sama-sama budak cinonet, bukak puasa sama-sama, terawih dekat surau sama-sama dan sahur sama-sama. Ya Allah, bahagianya bila fikir... senyum...

ami: awak, awak tak nak ikut saya balik kampung ke? (haha, gatal...)

06:47am
8/7/2012
atas kerusi depan lappy...
masih belum tidur dari semalam...
mata panda @_@
ㅋㅋㅋ

No comments: