Monday, 21 May 2012

:rindu:

.pic credit to prof google.

aku rindu dia...
dia yang Tuhan temukan padaku tanpa sengaja...
aku rindu dia...
dia yang selalu bikin aku senyum sendiri tiap kali lihat keletah dia...
aku rindu dia...
dia yang kelam-kelibut tiap kali bertentang mata...
aku rindu dia...
dia yang seperti boneka tanpa kawalan tiap kali ditakdirkan Tuhan untuk kami bertemu...
aku rindu dia...
yang selalu ada sahaja perancangan untuk mendekat dengan aku tiap kali ditakdirkan Tuhan untuk kami bertemu...
aku rindu dia...
dia yang tak pernah aku tahu namanya...
aku rindu dia...
dia yang aku tak pernah tahu asal-usulnya...

yang aku tahu,
saat pertama Tuhan temukan aku dengan dia,
dia sudah melekat kemas jauh di sudut hati aku...
tak pernah berubah...

Tuhan...
sama seperti sebelum ini Kau temukan aku dengan dia...
tanpa sengaja...
dan tiap kali Kau kabulkan doa aku tiap kali aku ingin ketemu dia...
tanpa sengaja...
kali ini aku mohon juga...
temukan aku lagi dengan dia...
tanpa sengaja...
kerana aku rindu dia...
tanpa terpinta...


aku rindu sama budak LC merah. 

kau, maafkan aku sebab selalu buat bodoh tiap kali kita ditakdirkan bertemu. bukan aku tak sukakan kau. tapi aku jadi begitu kerana aku sukakan kau. terlalu. itulah aku bila berhadapan dengan orang yang aku suka. aku jadi kaku tak tahu nak buat apa. harap kau tak berpaling dari aku kerana perlakuan aku. aku masih macam dulu. masih suka sama kau. kau masih ingat momen kita dulu. LC, pasaraya Lee Heng, Petronas dan air tin Milo. itu momen kita dan aku harap aku masih mampu ulang balik momen tu dengan kau. 


Tuhan, untuk kali yang ke entah berapa ratus kali, aku mohon, temukanlah aku dengan dia kerana aku rindu sama dia. rindu untuk bercinta dengan dia. sampai syurga...

2 comments:

epalejau said...

indahnya bila ada rasa yang tak terluah.
bila satu-satu masa,
kita tahu kita suka dia,
tapi buat macam tiada apa-apa..

:)

Ami Manaf said...

haha...
itu apa yang aku buat sekarang...
suka dia tapi buat bodoh macam takde pape...

rasa tak terluah tu indah...
tapi kadang-kadang perit jugak...