Tuesday, 6 December 2011

#TABU


Beberapa tahun berlalu. Berada di alam pekerjaan membuatkan Tariq kini sudah berubah sepenuhnya menjadi seorang perempuan. Seorang Amira Maisara. Duit gajinya selama beberapa tahun ini ditambahkan lagi sokongan buah hatinya seorang lelaki gay bermuka jambu, Khairul Fahmi telah memampukan Tariq untuk menjalani pembedahan menukar jantina.
Rasa cintanya pada Fahmi membuatkan dia nekad. Dia sudah tidak mahu menipu ayahnya lagi. Dia mahu ayahnya merestui dan menyokong perubahannya. Sama seperti penyokong Sexualiti Merdeka lainnya lantas berkeputusan untuk pulang ke kampung memberitahu ayah tentang rahsianya, cintanya dan rancangannya.
“Assalamualaikum, ayah.”
Pak Mad yang sedang menyiang ikan tangkapannya di dapur terkejut dengan kedatangan seorang perempuan cantik yang memanggilnya ayah.
“Waalaikummussalam. Anak ni siapa? Pakcik ni takde anak perempuan. Anak pakcik ada di Kolumpo sekarang  bekerja,” jawab Pak Mad tenang. Pisau menyiang ikan masih lagi erat di tangan.
“Ayah, ni Tariq. Tariq mintak maaf…” Tariq mula menangis memohon maaf sambil melutut pada ayahnya.
Tiba-tiba bahang amarah mula membuak dalam diri Pak Mad.
“Tariq harap……”
Tanpa berfikir panjang Pak Mad mula menghunuskan pisau di tangan berkali-kali pada belakang Tariq yang sedang melutut tanpa sempat Tariq menghabiskan kata-katanya. Darah merah pekat membuak-buak. Pak Mad mula menggila dengan tusukan demi tusukan. Tariq sudah diam kaku dibasahi darah merah. Daging badannya menghancur sedikit demi sedikit.
“Jangan pernah cuba nak malukan aku!”
 Pak Mad puas…

..............................................

xoxo : Ini cerpen pertama yang aku tulis untuk pertandingan memenangi sebuah novel TABU oleh Buku Fixi. Pengadil masa ni adalah Redza Minhat. Memang semangat aku cari idea untuk cerpen ni. Makan masa banyak hari juga. Tapi tak menang. Lagipun ada kesalahan pada cerpen ini bukan. Yang bijak pandai mesti tahu dekat mana kesalahan aku :) Tapi takpe. Walaupun tak menang, aku tetap happy sebab ni kali pertama aku berani untuk mencuba...


2 comments:

shandye. said...

eyh.
best ape...
hehe...
takde rezeki kot...

=)

ami manaf said...

@shandye :
tak sehebat ke-3 peserta yg menang :) tp takpe. lagipun aku budak baru belajar. cari pengalaman dulu... thanx sudi baca... :)