Thursday, 15 December 2011

:business online:


hari ke berapa entah aku berada di langkawi, tetiba aku mendapat satu tawaran untuk menjadi agen kepada jualan baju-baju perempuan di talian (business online). aku ambil masa satu hari untuk fikir masak-masak. eh, mana boleh buat keputusan melulu. jadi, disebabkan sekarang ni aku adalah seorang penganggur tegar dan tak punya apa-apa aktiviti untuk dilakukan, jadi aku setuju. maka, bermulalah perjalanan seorang aku dalam mengharungi liku-liku sebagai jurujual atas talian di mukabuku. bukan senang tahu. lagi-lagi mahu cari customer. bila kau tekan tambah kawan je, ada yang automatik reject. kalau dah ramai yang macam tu, kadang-kadang mukabuku aku akan diblock daripada tambah kawan. jadi, aku tak boleh nak cari customer. aku sabar. sabar dan terus sabar. ini cuma dugaan kecil. tak machola aku kalau aku berhenti separuh jalan tanpa belum betul-betul bermula pun. aku kena kuat. aku buat kerja ini pun sekadar isi masa lapang dan cari pengalaman baru. bukan untuk ambil keuntungan banyak-banyak. 

yang bestnya pasal business online ni adalah sebab aku boleh cuci mata tengok koleksi baju-baju dan beg-beg yang cantik-cantik. aku memang suka fashion tapi, aku tak pandai berfashion apatah lagi berposing. aku juga tak pandai menjahit. jadi, bagi memenuhi tuntutan nafsu aku dalam dunia fashion ni, cukuplah aku menjadi seorang jurujual. ohsem bukan?

jadi, pada siapa-siapa yang suka cuci mata tengok baju-baju cantik, bolehlah tambah kawan (add friend) dengan aku di mukabuku aku : Ami Manaf (ClothesShoppe)... aku mengalu-alukan siapa sahaja. tak mahu beli pun tak apa. sekadar meramaikan kawan mukabuku :) heh! boleh ea macam tu.. hihihi...

No comments: