Tuesday, 20 December 2011

:aku dilamar dan aku bertunang:


siapa yang dah tengok video ni angkat tangan!!! memang super ohsem sangat-sangat (bagi aku). video ni dah buatkan aku tersenyum sampai telinga. tumpang rasa bahagia. cemburu sebab perempuan itu sangat bertuah. siapa yang belum tengok boleh klik sini ----> i've been proposed & i'm engaged.

macam kata Hilal Asyraf :
"Saya ucapkan tahniahlah kepada lelaki ini. Beliau patut jadi role model.
Saya ucapkan juga tahniah kepada perempuan ini. Beliau juga patut jadi role model. 
Role model dalam hal propose dan menerima proposal. ^^
Terbaik!"

"lelaki dan perempuan tu telah menunjukkan satu contoh yang baik, bukan bercouple. Tunjuk contoh macam mana 'melamar' dengan baik, dengan jalan yang baik, dengan prinsip yang baik."(aku ambil petikan ayat bawah sahaja dari status mukabuku Hilal sebab ayat-ayat di atas dan sebelumnya, aku kira tiada kaitan dengan apa yang aku ingin sampaikan disini)

dan seperti kata-kata yang aku jumpa dekat blog Kersani dan Kasturi :
"sebaik-baik jodoh kamu adalah sebaik-baik iman kamu"... Jadi, kalau iman sendiri tak berapa nak betul, jangan berangan nak dapat pasangan yang betul... (dush! sedebik kena batang hidung sendiri... kahkahkahkahkah....)

dan kata-kata aku pulak:
so sweet... tengok cerita korea pun tak rasa sweet macam ni. sebenarnya ni adalah satu sebab kenapa kot sampai sekarang aku masih belum ber'couple'. yelah, semua orang duk sibuk tanya aku samada aku sudah punya teman lelaki atau tidak sedangkan aku ni usaha sedaya upaya untuk jaga diri aku dalam hal couple-couple ni. bukan tak pernah couple. dah banyak kali. tapi tu dulu. dua tahun lepas. dulu aku ni jahat, sekarang baru sedar diri dan baru terhegeh-hegeh nak jadi baik. bukan senang. kalau tak kuat boleh tersembam tahu. dari pengalaman aku, nak cari teman lelaki tu senang je tapi nak cari suami, tersangat-sangatlah susah.

macam mana aku nak jadikan suami kalau baru kenal dua-tiga hari dah sibuk nak pegang tangan? maaf, aku benci lelaki macam tu. 

orang boleh kata aku macam-macam. memilih dan sebagainya. tapi dari sudut pandangan aku sebagai seorang perempuan, tak salah kalau aku memilih. sekurang-kurangnya aku tak pilih lelaki kaya atau kacak. cukup sekadar ada pegangan agama yang kuat dan mempraktikkan pegangan tu serta boleh bimbing aku dunia akhirat (bukan yang tahu pegangan agama tapi sekadar pompang-pompang). tu pun salah ke? tapi yang macam kata-kata KnK tu lah, kalau nak lelaki baik, diri sendiri kenalah berusaha untuk jadi baik. jangan duk berangan nak lelaki baik tapi diri sendiri entah hape-hape,,, (macam aku? kikiki...)

dah! dah! berhenti melalut. aku sebenarnya nak cakap pasangan ni sangat sweet. dan aku harap aku juga boleh macam tu. tapi semuanya terserah padaNya kerana sesungguhnya hanya Dia yang Maha Mengetahui. 

sekian rapikan aku untuk malam ni...

..............................................

xoxo : buat pasangan adik ariff dan dena, semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat... Amin

2 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

tak mengapa...
pastinya untuk kamu akan tiba juga.cuma setakat ini kita belum tahu siapa,dan bilakah masa itu akan tiba buat kita.

insyaallah... =)

ami manaf said...

@Pembunuh Tanpa Bayang :
Amin... moga-moga :)