Friday, 18 November 2011

:cerita kat tv:


mak aku suka sangat tengok citer taiwan kat tv. start dari pukul 11.30pagi sampaila ke petang duk ngadap. tv8 ade, ntv7 ade... benti kejap pun sebab semayang. kalau abah conquer tv kat bawah, dia naiklah kat atas. diketuk-ketuk tv tua kat atas tu sampai kuar gambar. semata-mata nak tengok citer cina dia tu. aku yang nak layan kbs ni pun kadang-kadang x dapek. kena berebut astro dengan dorang berdua ni. biasanya waktu aku untuk tengok tv time malam je bila mak ngan abah dah tido. kalau abah tido lambat, meroyanlah aku tak dapat tengok tv.

yang aku tak puas hatinya, citer cina yang mak aku tengok ni, jalan citer dia sama je semua. tentang konflik keluarga, gila harta, perempuan jahat-bangang-bodoh, yang kadang-kadang buat aku geram sendiri. geram tengok jalan citer yang panjang berjela dengan konflik yang tak pernah habis tapi moraliti hamprak. apa la yang best sangat sampai mak aku duk setia sangat tu pun aku tak tahulah. bila aku nak tengok cite korea dia bising pulak. sekurang-kurangnya cite korea aku takde jalan cite yang panjang dan menyakitkan hati.

so, kerja aku hari-hari duk ngadap laptop je sampai aku dah naik muak. lagi-lagi kalau aku ngadap laptop kat meja depan tv ni. dengan dengar cite cina mak aku, stress gila weh. sampaikan satu masa aku lebih sanggup sumbat telinga aku dengan headphone sambil layan lagu kuat-kuat supaya aku tak terpengaruh dengan bunyi tv yang menyakitkan jiwa tu.

No comments: