Tuesday, 8 November 2011

:aku memang tak pernah suka kau:


kali ni tajuk agak panjang menandakan aku sedang protes dan sakit hati. sangat sakit hati dengan perangai seorang lelaki ni. siyes annoying giler. aku memang tak pernah sukakan dia dari hari pertama aku kenal dia. walaupun hanya sebagai seorang kawan. itu pasti! dari pertama kali kenal, hati aku dah berkata tidak dan jangan pernah sekali rapat dengan lelaki ni kerana dia akan membuatkan hidup aku sempit dan tidak menyelesakan. dan memang ternyata kata hati aku betul. kata-kata yang keluar daripada hati mulut dia tak pernah menyenangkan telinga yang mendengar dan hati yang merasa. semuanya menjengkelkan dan menyakitkan. cuma atas dasar kawan, aku pendamkan sahaja dan sebolehnya cuba menjauhkan diri. dan aku sangat sangat dan terlalu sangat bersyukur sekarang ni dia dah jadi suami orang. sekurang-kurangnya aku rasa bebas. tapi entah kenapa malam ni boleh terchatting pulak dengan dia. aku pun tak pasti sejak bila facebook aku boleh terauto detect online chatting sebab selama ni sedaya upaya aku cuba mengoffline kan status aku walaupun sebenarnya aku selalu sahaja menjenguk laman sosial aku ni. malam ni sahaja ada empat lelaki yang cuba untuk berchatting dengan aku. dua darinya adalah kawan aku dan aku tidak kisah itu. yang lagi satu sememangnya sudah lama aku mengabaikan. yang sorang ni, atas dasar kawan lama aku cuba bertolak ansur. dan ternyata sekali lagi ayat yang muncul, menyakitkan hati aku. cakap sahaja aku over sensitif, tapi aku benci dengan perkataan tu.

**** : asalam
aku : w'salam
**** : ade mane
aku : ada kg lening...
**** : ooo x kerja ke
           ke ade org mari minang
aku : x keje lg...
         saje je cuti panjang
**** : yeke. dah ade org dtg minang ke
aku : takdok org minang2 eh... saje je cuti xleh ke...
**** : boleh je
           nape x dtg org kawin hari tuh
aku : **** mane ade jemput...
**** : yeke ade kan kot fb kot
           hehhe
aku : yeke? seingat kite xdok... sume x jmput kite... ***** pun xdok jemput... so, senyap2 je la... hihi~
**** :  yeke,ade lah
            kot fb
            hbs bt ape skrg
            dok saje2 ke
aku : yup. duk saje je perabih berah dumoh...
**** : ooo bile nk kawin
aku : sapa mase adela kad sapa...
**** : yeke.rugi x kawin awal2
aku : tu kerja Allah kawen awal kawen cpt... dah jdoh lmbt nak buat canne... redha je lah~
**** : yelah, kasian
           dulu ade org nk aimi bt hal.hehehe
aku : wateva~
**** : yelah. k nk tdr lu
aku : maafla ye... x bermint nk citer kisah lama... ok lah... assalamualaikum~
**** : bkn kisah lama lah
           ok lah

kenapa? tak boleh ke kalau jodoh aku lambat? sekurang-kurangnya aku senang dengan hidup aku. sekurang-kurangnya aku tak mengelibas nak kahwin macam kau sebab semua orang dah kahwin. tak macam kau yang asyik duk merungut takde orang nak dekat kaulah. apelah. sekarang dah kahwin, senyaplah kau kan. aku pun dah tak payah nak dengar kau merungut bagai. eee... siyes aku tensila dengan orang macam kau. stressss!!!

jodoh tu Allah dah tetapkan. dulu aku buat hal dengan mamat tu sebab aku tahu mamat tu bukan untuk aku pun. dan sekarang mamat tu dah kahwin pun dengan perempuan yang lebih baik dari aku. dia dah bahagia pun. so, ade ape hal? aku pun takde kisah ape. aku buat hal bersebab. dan sebelum ni aku sayang bagai dekat lelaki pun, last-last putus jugak. sebabnya dah memang lelaki-lelaki tu semua bukan jodoh aku. so, kau nak cakap apa? kau patut bersyukurlah kau dah kahwin. kalau kau baik hati, kau tolonglah doakan aku dipercepatkan jodoh ke ape kan. ni tidak. damn la kau!

kau ingat aku ni taknak kahwin ke? aku pun ada perasaan jugak la weh. tapi aku redhala dengan jalan hidup aku. kau toksah nak pertikaikan ke hape. kau pergi dengan hidup kau, aku dengan hidup aku la weh. siyes lepas ni aku dah taknak ada sebarang kaitan dengan kau lah. stress!!!

ok. aku memang tengah geram. damnla kau lelaki. nilah satu sebabnya kenapa aku tak pernah nak couple dengan lelaki terengganu. tapi kalau dah jodoh aku terima je. 

4 comments:

MadianiMamat said...

mie, sape die???adakah aku kenal?? hahaha

ami manaf said...

mu x knl deq.. dia jiran lama aku dkt psr gudang nuh.. annoy giler... huhu

Anonymous said...

laki tengganu dgn laki pa'ang sama je, lagi2 yang jenis skema ni. konon lawak tapi annoying sebenarnya. laki belah2 utara jauh lebih baik untuk berkawan.

Ami Manaf said...

dear incik anon... well, well, i do like oghang utara too.. especially the loghat thing...