Friday, 19 August 2011

:suami orang:

bila suami orang mula menunjukkan kebaikan pada aku, serius aku rasa takut giler... teringatkan pengalaman bila pakwe orang berbuat baik pada aku dan aku dituduh dan di cop macam-macam. sedih dan menakutkan walaupun sikit pun tak pernah terlintas di hati aku untuk membuat keburukan. dan ya, aku faham perasaan perempuan-perempuan tersebut. sebab itulah sekarang ni aku lebih berhati-hati dalam bergaul. ada yang anggap aku sombong, tapi tak kisahla tu. mungkin ada benar jugak aku sombong. 

berbalik pada suami orang, mungkin nawaitu dia sekadar berbuat baik tapi pandangan orang siapa yang tahu. aku takut benda yang tak diinginkan berlaku lagi. serius... aku rasa sekarang ni macam aku mahu lari jauh-jauh... 

buat lelaki, tak perlu kasihankan aku kerana aku sendiri. aku bahagia dan tenang dengan hidup aku. aku mampu berdiri dengan kaki aku sendiri walaupun ada kecacatan disitu. bukan ego, tapi cuma berhati-hati. aku tak mampu membalas budi kalau cinta yang kau inginkan. kerana cinta aku sekarang hanya disimpan untuk pemilik rusuk kiri. titik...

aku menghitung hari sebelum menghantar surat cinta aku pada yang berkenaan...


No comments: