Tuesday, 9 August 2011

:perancangan:

aku hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan...
di hari mendatang,
aku merancang untuk diam sahaja di kampung...
tapi semalam khabar dari adik meremukkan segala perancangan...
mungkin Dia tahu aku memang tidak betah disana...
aku tidak mampu untuk bernafas dalam dunia yang penuh konfliks di sana...
kemudian aku rancang pula untuk menjengah ke utara...
sekali lagi perkhabaran dari seorang teman tadi melenyapkan perancangan...
buntu...
terkapai-kapai aku mengemudi...
entah ke mana dan apa lagi yang perlu aku ikhtiarkan...
semoga ada hikmah disebalik kegagalan ini...

tapi untuk meneruskan kehidupan sekarang,
aku tidak mahu...
aku sudah lelah...
aku sudah muak...
aku sudah jelak...
aku ingin keluar darinya dan menjauh...

Tuhan,
aku inginkan sebuah kehidupan....

3 comments:

Remy said...

Faham.

MadianiMamat said...

bakpe mie?
xjd ke na blk kg??

^ai-mie : 아이-미^ said...

tgh pening fikir ni deq... mu keje mane lening? raye ni aku cuti lame..bolehla kite outing together2~ rindu semua org...