Monday, 8 August 2011

:kemas:

hari ni bos aku tak datang. aku takde ape kerja pun nak buat. jadi aku buat-buat sibuk masukkan data dalam Microsoft Excel diselang selikan dengan main game Zuma dekat PC. sumpah boring gila tahap cipan. kemudian tanpa sedar, sikit-sikit aku dah mula kemas meja aku. mana-mana barang peribadi aku kumpul buat balik rumah. semangatkan aku nak berhenti kerja. tapi bab berhenti ni, takde sape pun lagi tahu. aku sorang je. sebab aku nak bagi surat perletakan jawatan bila dah dapat duit bonus dengan duit raya nanti. aku takut kalau diorang tahu awal-awal, nanti bonus aku kena sekat. susahla aku nak hidup kalau duit tak cukup. aku taknak susahkan orang tua dekat kampung. itu pasti. masalah aku, biar aku tanggung sendiri. yang pasti aku dah muak nak kerja dekat sini.

tiba-tiba second bos aku masukkan topup RM20 dekat aku. rezeki. Alhamdulillah. tapi ni bukan kali pertama. biasanya dia masukkan RM10 je dekat aku dengan rakan kerja aku lagi sorang ni. cuma kali ni dia masukkan lebih sikit. jimat duit topup aku sampai akhir bulan.


No comments: