Thursday, 4 August 2011

:empat ramadhan:

7:10 malam... turun ke dapur untuk goreng telur buat side dishes untuk mee goreng beli tadi. al-maklumlah tengah sengkek ni. tengah-tengah goreng telur, teringat dekat mak dekat kampung. 'hmm... dah empat hari puasa... mak tak telefon pun tanye khabar anak dia sorang ni. adik dah ade kat kampung kot... kan best kalau mak telefon lagi-lagi tengah anak dia sengkek, sadis dan sakit ni... bla bla bla bla bla'...

aku berangan dan terus berangan dan bermonolog dengan diri sendiri sambil goreng telur... bila telur dah siap goreng, aku ambil sudu kaut telur dalam kuali masuk polisterin mee goreng tadi. pemalas la katekan.. jimat basuh periuk pinggan mangkuk semua... dan... jeng jeng jeng... ralit berangan punya pasal, tanpa sedar aku ambil sudu buat kacau telur tadi ngap masuk mulut... hamek kau... berangan sampai tak sedar tengah puasa dan belum masuk waktu berbuka pun lagi. nasib baik bila aku sedar tu, aku belum sempat telan lagi telur tu. serius. terus cepat-cepat ludah balik dekat singki dan kumur dengan air paip. Astaghfirullah~ serius aku tak tahu kenapa dengan aku sekarang ni...


2 comments:

sLpmEpLz™ said...

nk monolog jugak..

^ai-mie : 아이-미^ said...

haha... sile2..tp anti jgn mcm den ngap masuk makanan dlm mulut sebelum berbuka~