Monday, 22 August 2011

:cuti raya:

hari ni aku hantar borang cuti dekat bos. bos tanye cuti baper hari... aku jawab dengan konfiden dan selamba badaknya lapan hari waktu bekerja. tak masuk lagi hari cuti tu... haha... itu maksudnya campur tolak dengan hari tak bekerja semuanya lebih kurang dalam dua minggu la aku bercuti raya. amacam? best tak? lama gila kan aku cuti. bos aku pun dengan selamba badak je sain. aku pun ape lagi, hantar je lah borang cuti dekat admin. ni lah satu kelebihan kilang aku. boleh cuti bila-bila, berapa lama dan sesuka hati kau je. dan aku adalah antara pekerja cemerlang yang selalu cuti dan ponteng sesuka hati...oyeah~~~ aku suka...

itulah bahananya bila aku dah berusaha buat yang terbaik untuk kerja aku tapi semuanya pandang aku sebelah mata. sebab aku perempuan kan? dan aku bertudung? so, aku tak diberi peluang sama macam lelaki? so, lama-lama aku dah malas. malas dengan semua ni. aku nak cari benda baru. kehidupan baru...

tak lama lepas tu kan, admin pulak telefon extension aku, "mie, kau ni nak cuti ke nak berhenti? lama giler..." aku ketawa je tapi dalam hati menjawab jugak... "dua-dua sekali la kak. cuti pun ye, berhenti pun ye..." kih kih kih... surat cinta aku dah pun siap. lagi empat hari baru boleh bagi dekat bos. entah kenapa bila fikirkan soal berhenti ni aku rasa macam tenang. gila betul. lagi gila bila aku berhenti tanpa perancangan dan kerja baru. kalau sebelum ni ada budak rumah aku yang selalu bimbangkan aku dan berusaha cari kerja untuk aku, sekarang ni semuanya aku kena sendiri. bimbang sendiri dan berusaha sendiri. tapi takpe. aku perlu belajar untuk diri sendiri. 

alahai.... nak tunggu empat hari rasa macam kena tunggu sebulan je...

2 comments:

Remy said...

2 minggu?
Amboi. Bukan main.
Kalau aku, mati keras cuti lama-lama.

^ai-mie : 아이-미^ said...

aku rase aku pun mati keras jugak duk kampung lame-lame... haha... tp insyaAllah, akan ada selingan perancangan nanti~