Friday, 1 July 2011

:mereka, mereka dan mereka:

mereka, mereka dan mereka bencikan aku,
kerana aku manusia tanpa senyuman...
mereka, mereka dan mereka bencikan aku,
kerana aku manusia berhati beku...
mereka, mereka dan mereka bencikan aku,
kerana aku manusia bermulut lancang...
mereka, mereka dan mereka bencikan aku,
kerana aku manusia sinis...
mereka, mereka dan mereka bencikan aku, 
kerana aku manusia ego...

itu apa yang mereka nampak...
itu apa yang mereka dengar...
itu apa yang mereka cakap...
itu apa yang mereka tahu...

aku tidak salahkan mereka,
kerana sedikit sebanyak, 
itu adalah aku...
manusia yang tak sempurna dan penuh kekurangan...

tapi, 
disebalik apa yang mereka nampak, dengar, cakap dan tahu itu,
sesungguhnya,
Allah itu lebih Maha Mengetahui tentang segala-galanya...
itu sudah mencukupi untuk aku meneruskan hidup...
titik!


No comments: