Tuesday, 5 July 2011

:hari pertama:

hari pertama bermulanya undang-undang baru... pagi pergi kerja paksakan diri pergi beli makanan dulu. in case kalau lapar kan. kalau nak makan awal-awal pagi memang tak biasa sebab dah memang rutin harian dekat setahun yang lepas, pagi minum air je. pukul 10 baru beli makanan dekat kantin. tapi bukan sarapan ya puan-puan. pukul sepuluh tu memang dah dikira makan tengahari sebab pakcik kantin aku tu memang pemalas sikit. dibantainya pagi-pagi masak lauk pauk banyak-banyak bawak sampai ke petang. so, nasib badanlah kalau pagi-pagi dah melantak makan nasik macam pekerja asing. no option~ agak kejutan budaya jugak dengan undang-undang baru ni sebab nak kena setting balik masa makan dan nak bagi badan biasa tahan lapar sikit... nak buat macam mana. damn suck rules~

hari pertama bos ketiga aku masuk kerja harini lepas cuti bersalin selama dua bulan... dua bulan hidup aku penuh sengsara... haha... dan hari ni semuanya kembali ke asalnya. aku sungguh gembira. hari ni dapat buat kerja dengan penuh ketenangan. heaven~

hari pertama officemate aku yang cuti kahwin tu hari, masuk kerja... gembira sekurang-kurangnya ada kawan. walaupun takdela rapat sangat, tapi bila tengok meja semua penuh, ada bos aku, ada kawan aku ni, aku gembira. aku gembira tengok semua orang ada. tak perlu aku tunjukkan kegembiraan aku. cukuplah sekurang-kurangnya aku tahu aku gembira~ oh yeah~~~

dan secara keseluruhannya, hari ni adalah hari pertama yang agak menggembirakan....

No comments: