Friday, 22 July 2011

:aku rasa...:

Aku rasa macam baru je dua-tiga tahun aku jejakkan kaki di bumi Johor ni,
Tapi rupa-rupanya tahun ni dah masuk lapan tahun aku dekat sini…
Aku rasa macam baru je dua-tiga tahun lepas aku tamatkan pelajaran aku dan dapatkan Diploma,
Tapi rupa-rupanya dah lima tahun masa berlalu…
Aku rasa macam baru je setahun yang lepas aku mula bekerja di tempat aku sekarang ni,
Tapi rupa-rupanya lagi dua bulan genaplah tiga tahun aku bekerja di sini… malah sudah dinaikkan pangkat sebanyak dua kali dah pun…
Aku rasa macam baru je setahun yang lepas aku menyewa dan tinggal sendiri berdikari,
Tapi rupa-rupanya dah nak masuk dua tahun aku sendiri…
Aku rasa macam baru je setahun yang lepas aku ditinggalkan oleh yang tersayang…
Tapi rupa-rupanya dah nak masuk dua tahun juga aku hidup tanpa insan bernama kekasih…
Dan tahun ni, lagi lebih kurang empat bulan, maka genaplah umur aku dua puluh enam tahun…
Tapi, kenapa aku tak rasa pun macam umur aku sudah hampir mencecah dua puluh enam? Kih kih kih…


2 comments:

MadianiMamat said...

mie, aku dah 26 thn tapi aku x rase pun...mcm 24 thn je lg...hihi

^ai-mie : 아이-미^ said...

hehe..samela deq.. siyes aku x rase langsung umo aku dh nak masuk 26.. haha~