Tuesday, 14 June 2011

:dia dan kau, aku geleng kepala:

dia yang meninggalkan kau...
dia yang menyakitkan kau...
dia yang membuatkan kau terjatuh...
dia yang memburukkan kau...
dia yang menjaja tentang kau...
dia yang mengikat kau seperti tergantung tak bertali...
dia yang menjadikan kau boneka suruhan...

tapi pelik...
kenapa dia yang masih kau ingat?
kenapa dia yang masih kau puja?
kenapa dia yang masih kau cari?
kenapa pada dia kau masih bersandar?

cinta itu buta...
tapi kalau terlampau buta, boleh jadi bodoh juga...

ahh, apa yang aku tentang hati dan perasaan manusia...
kalau sudah takdir kau dan dia,
apa hak aku sebagai hamba hina?
aku hanya mampu melihat dan berdoa dari jauh...
semoga kau baik-baik sahaja...

dan sungguh,
aku tak faham...

2 comments:

Aku... aKu... akU... SaNg PencINTa said...

dapatpun komen..

Perghhh wa suka.. wa layan.. teruskan.. wa kan spot saudari tiap hari.. terpikat dengan gaya tulisan.. nak add Fb.. accpt k..

^ai-mie : 아이-미^ said...

time kasih... penulisan biasa-biasa je... masih lagi belajar... :)