Sunday, 5 June 2011

:bercinta cara aku:


dia cakap dia sukakan aku...
dia nak berkawan dengan aku...
dan aku?

mentality aku sekarang,
antara lelaki dengan perempuan takde istilah berkawan...
mula-mula memangla nak berkawan...
lepas tu, mula la cakap 'aku rasa aku mula sukakan kau'...
lepas tu, 'kita kapel nak?'
lepas tu, 'saya sayang awak...'
dan semuanya tu sebenarnya hanya menjurus pada satu benda...
dosa...

kalau betul kau sukakan aku,
ikut cara aku boleh?
kita nikah terus?
kita bercinta lepas nikah...
ada berani?

tapi, bukan bersetuju hanya kerana fikiran sempit seorang manusia...
bersetujulah lepas mendapat jawapan dariNya...

eh, mampu ke aku jadi manusia macam ni?
masih dalam proses aku kira...
satu peratus compeleted...

dan ya, aku sedang sukakan seseorang...
tapi aku sembunyikan perasaan tu...
sebenarnya masih belum pasti dengan perasaan sendiri...
dan kalau aku dah betul-betul pasti dengan perasaan aku,
agak-agak boleh tak aku pergi masuk meminang dia?

damn!

No comments: