Tuesday, 19 April 2011

:kawan, mengertikah kau:



sakit...
aku selalu ditinggalkan sendiri...
mengertikah kau perasaan aku kawan?
kau cari aku hanya bila kau perlu...
lantas bila kau bertemu kawan lain,
aku kau campakkan...

ya, aku tersenyum...
aku tertawa...
aku melayan setiap keletah kau kawan...
tapi bila aku merajuk dengan keletah kau,
ada engkau mengerti?
kau biarkan aku sendiri...
sehinggalah aku yang akhirnya perlu mengalah...
semuanya demi sebuah persahabatan kawan...

mungkin kau nampak aku seperti seorang yang tidak ambil peduli...
aku rasa kau belum betul-betul memahami aku kawan...
kau rasa seperti aku mampu hidup sendiri...
tapi sebenarnya aku juga perlukan kau kawan...
kau rasa seperti aku tidak apa-apa...
tapi sebenarnya aku pendamkan kesakitan itu kawan...
aku pasti kau tidak nampak itu...

kawan, 
setelah aku sedar aku tidaklah sepenting mana dalam hidup kau,
aku mula menjarakkan diri dari kau...
aku rasa kau perasan semua itu...
tapi aku buat begitu kerana aku tak ingin sakit lagi...
lebih baik aku meninggalkan sebelum ditinggalkan...
sekurang-kurangnya aku tidak terus terjatuh sakit...

kawan,
terima kasih kerana memilih aku sebagai seorang kawan...
jangan benci aku sekiranya tiba-tiba aku pergi dari hidup kau...
bukan aku ingin membenci...
tapi aku rasa lebih baik kalau kau bertemu dengan seorang kawan yang paling layak untuk kau...
agar kau terus bahagia...
walaupun tanpa aku...

psstt : sedih betul bila selalu je kena tinggal... yela, aku tahu aku bukan seorang kawan yang baik... so, terima sajelah apa yang orang nak buat... ujian kecil... senyum sahaja... tak perlu kata apa-apa... aku kan seorang gadis yang kuat... woot! woot!

2 comments:

✿❤Cik Izan❤✿ said...

hai...^__^ nice blog....
i followwww....

アヌム ちゃん~~ said...

Salam.jalan2 singgah sini..nice blog :)
Jom tengok sakura dekat blog saya^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/
Sudi2 jenguk ye (^____^)