Friday, 29 April 2011

:kau antara sahabat lelaki terbaik:


kawan...
tahukah kau aku sedang rindukan kau?
apakah kau merasakan apa yang aku rasa?

dulu kita pernah rapat kawan...
tapi sekarang kenapa semuanya berubah?
apakah kerana kau sudah punya si dia di hidupmu?
lantas kau tinggalkan aku sendiri kawan?

aku rindu mahu bercerita tentang hidup dengan kau...
aku rindu mahu mendengar gelak tawa ceritera kau...
dulu kita selalu berkongsi musibah...
tapi sekarang?
ah, semestinya kau sudah punya si dia untuk bercerita bukan?
aku ini siapalah sahaja...
semestinya bukan siapa-siapa lagi...

tidakkah kau merasa kekok kawan?
kita berselisih wajah setiap hari,
tetapi reaksi dan emosi kita sepertinya tiada apa-apa pernah berlaku antara kita...
sepertinya hubungan persahabatan itu tidak pernah wujud...
pelik, 
kenapakah begitu kawan?
dulu kau selalu tegur aku setiap kali berselisih...
tapi sekarang?

apakah si dia tidak membenarkan hubungan persahabatan kita lagi?
kalau sebetulnya begitu,
ya, aku akur...
antara lelaki dan perempuan sememangnya tiada istilah persahabatan bukan?
aku faham sekiranya dia takut akan persahabatan kita...
aku juga perempuan...
dan aku juga pernah merasakan hal yang sama...

cuma satu kawan, 
aku ingin kau tahu yang aku tak pernah melupakan kau...
kau antara sahabat terbaik aku yang sentiasa ada di saat susahku...
sekurang-kurangnya dahulu...

kawan,
sungguh aku rindu....

psstt : sedang merindukan seorang kawan lelaki yang pernah rapat dengan aku dahulu... dekat dimata tapi tersangat-sangat jauh dihati. no matter what, he's still the best namja chinggu to me... hope he will doing just fine with his life... mendoakan yang terbaik untuk dia dan semoga dia tidak dikecewakan lagi oleh insan bergelar perempuan... rindu mahu mendengar kau berkongsi masalah cinta kau dengan aku... seperti yang pernah aku cakap dekat kau, i'm a good listener and will always be there whenever you need me, kawan... :)

No comments: